Všeobecné obchodné podmienky

 

Všeobecné obchodné podmienky

1. Všeobecné ustanovenia

  • Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len: „VOP“) upravujú práva a povinnosti medzi spoločnosťou Artara Group Korlátolt Felelősségű Társaság (sídlo: 4125 Pocsaj, Nagy utca 13.; č. reg.: 09-09-032708; ďalej len: „Poskytovateľ“) a zákazníkom (ďalej len: „Zákazník“), ktorý využíva elektronické obchodné služby poskytované Poskytovateľom prostredníctvom slovenskej jazykovej verzie webovej stránky wiss-pet.sk (ďalej len: „Webová stránka“). Tieto VOP sa vzťahujú na objednávky uskutočnené v elektronickej forme cez Webovú stránku a následne splnené Poskytovateľom.
  • Pojem „Zákazník“ podľa týchto VOP zahŕňa aj spotrebiteľa v zmysle § 8:1 ods. 1 bod 3 zákona č. V z roku 2013, teda fyzickú osobu, ktorá nekoná v rámci svojho povolania, samostatnej zárobkovej činnosti alebo podnikania. Vzhľadom na to, že Poskytovateľ poskytuje väčšinu elektronických obchodných služieb spotrebiteľom, je potrebné výslovne uviesť, že označenie „Zákazník“ v tomto dokumente zahŕňa aj kupujúceho ako spotrebiteľa.
  • Kontaktné údaje zákazníckeho servisu prevádzkovaného Poskytovateľom (ďalej len: „Zákaznícky servis“):
    • Poštová adresa: 4125 Pocsaj, Nagy utca 13.
    • Telefónne číslo: 06-30-618-6168
    • E-mailová adresa: info@wiss-pet.sk
    • Kontaktná osoba: Kincses Nándor, výkonný riaditeľ


2. Rozsah platnosti

  • Tieto VOP sa vzťahujú na všetky elektronické obchodné služby poskytované na území Maďarska prostredníctvom internetového obchodu umiestneného na Webovej stránke (ďalej len: „Internetový obchod“), medzi Poskytovateľom a Zákazníkom. Prehliadaním Internetového obchodu má Zákazník prístup k produktom, ktoré je možné objednať cez Internetový obchod (ďalej len: „Produkty“).


3. Objednávka

  • Hlavné vlastnosti, charakteristiky, zložky a všeobecné pokyny na používanie Produktov sú prístupné Zákazníkovi kliknutím na konkrétny Produkt. Poskytovateľ informuje Zákazníka, že fotografie zobrazené v Internetovom obchode predstavujú obrázky, podľa ktorých sú vytvárané jednotlivé Produkty. To znamená, že po dokončení Produktu (diamantového maľovania) bude výsledok predstavovať koláž vytvorenú touto technikou zobrazenú na fotografiách v Internetovom obchode.
  • Podrobný návod na použitie Produktu je vždy priložený k Produktu. Ak Zákazník po prijatí Produktu neobdrží návod na použitie, má právo obrátiť sa na Zákaznícky servis, ktorý je povinný bez zbytočného odkladu a bez účtovania akýchkoľvek poplatkov zabezpečiť jeho dodatočné zaslanie. Zákazník má rovnako možnosť obrátiť sa na Zákaznícky servis aj v prípade, že potrebuje ďalšie informácie o produktoch zobrazených na Webovej stránke.
  • Plnenie Poskytovateľa sa považuje za riadne, ak Produkt má lepšie alebo výhodnejšie vlastnosti, než ako sú uvedené na Webovej stránke (napr. ak obsahuje väčšie množstvo jednotlivých zložiek ako je požadované).


4. Kúpna cena a proces finalizácie objednávky

  • Kúpna cena Produktov zobrazených na Webovej stránke (ďalej len: „Kúpna cena“) je uvedená vrátane DPH. Kúpna cena nezahŕňa náklady na doručenie Produktu.
  • Poskytovateľ si vyhradzuje právo na zmenu Kúpnej ceny. Zvýšenie Kúpnej ceny zverejnené na Webovej stránke po odoslaní objednávky neovplyvní už prebiehajúcu objednávku.
  • Poskytovateľ akceptuje objednávku cez Internetový obchod len v prípade, že Zákazník úplne a správne vyplní všetky požadované polia formulára. Ak Zákazník niektoré pole vyplní nesprávne alebo neúplne, ešte pred finalizáciou objednávky a vznikom povinnosti platby dostane od Poskytovateľa chybové hlásenie. Poskytovateľ nenesie zodpovednosť za oneskorenie doručenia alebo vzniknutú škodu spôsobenú nesprávne alebo neúplne zadanými údajmi zo strany Zákazníka.
  • Proces objednávky sa začína použitím virtuálneho nákupného košíka (ďalej len: „Košík“) dostupného na Webovej stránke. Zákazník môže pridať vybraný Produkt do Košíka kliknutím na tlačidlo „Pridať do košíka“. Obsah Košíka je možné zobraziť a upraviť kliknutím na ikonu Košíka v pravej časti Webovej stránky. Tu je možné zmeniť množstvo jednotlivých Produktov alebo obsah Košíka vymazať. Po finalizácii obsahu Košíka klikne Zákazník na tlačidlo „Pokladňa“. Následne si môže vybrať spôsob doručenia a zadať fakturačné a dodacie údaje. V tomto bode Webová stránka upozorní Zákazníka na prípadné nesprávne vyplnené údaje (napr. nesprávny formát, chyby pri zadávaní údajov) a poskytne mu možnosť ich skontrolovať a opraviť ešte predtým, než dôjde k uzavretiu zmluvy.
  • Po kliknutí na „Pokladňa“ získa Zákazník informáciu o presnej výške poplatku za doručenie Produktu (ďalej len: „Poplatok za doručenie“). Ak Zákazník zadal všetky potrebné údaje a vybral spôsob doručenia, klikne na tlačidlo „Odoslať objednávku“, čím vzniká záväzná platobná povinnosť a medzi Zákazníkom a Poskytovateľom je uzavretá zmluva. Pred kliknutím na tlačidlo „Odoslať objednávku“ je Zákazník výslovne upozornený na vznik platobnej povinnosti. Žiadna platobná povinnosť nevzniká pred kliknutím na „Odoslať objednávku“.
  • Kliknutím na „Odoslať objednávku“ Zákazník vyhlasuje, že sa oboznámil s podmienkami týchto VOP a so Zásadami ochrany osobných údajov zverejnenými na Webovej stránke a že s nimi súhlasí. Zároveň udeľuje súhlas so spracúvaním svojich osobných údajov podľa týchto zásad. Po kliknutí na „Odoslať objednávku“ sa objednávka Produktu považuje za odoslanú.


5. Viazanosť ponuky, potvrdenie objednávky

  • Poskytovateľ potvrdí prijatie objednávky od Zákazníka (tzn. kliknutie na tlačidlo „Odoslať objednávku“) bezodkladne, najneskôr však do 24 hodín e-mailom, čím potvrdzuje uzavretie zmluvy. Potvrdzovací e-mail obsahuje údaje zadané Zákazníkom (najmä: doručovacia adresa, fakturačné údaje), identifikačné číslo objednávky pridelené Poskytovateľom, dátum objednávky, presný názov objednaného Produktu, Kúpnu cenu a Poplatok za doručenie, teda všetky zložky uzavretej zmluvy.
  • Ak sa po prijatí objednávky ukáže, že Produkt dočasne nie je možné dodať (napr. z dôvodu dočasného nedostatku na sklade), Poskytovateľ je povinný bezodkladne, najneskôr však do 24 hodín, informovať o tejto skutočnosti Zákazníka.


6. Doručenie a Poplatok za doručenie

  • Poskytovateľ zabezpečuje doručenie Produktu objednaného Zákazníkom prostredníctvom Internetového obchodu na doručovaciu adresu zadanú Zákazníkom, prostredníctvom tretej strany ako zmluvného partnera (ďalej len „Dopravca“), za cenu doručenia (ďalej len „Poplatok za doručenie“) uvedenú počas procesu objednávky. Doručenie je bezplatné pri objednávkach presahujúcich hrubú sumu 50 EUR. Pri objednávkach do 50 EUR (vrátane) je Poplatok za doručenie 3,9 EUR na jednu doručovaciu adresu.
  • Po odoslaní potvrdzovacieho e-mailu Poskytovateľ bezodkladne odovzdá objednaný Produkt Dopravcovi. Ak je potvrdenie odoslané do 12:00 v daný deň, Produkt sa ešte v ten deň odovzdá na doručenie. Doručenie je možné iba na území Maďarska a výhradne v pracovné dni. Dopravca informuje Zákazníka telefonicky o predpokladanom čase doručenia v deň dodania.


7. Platobné podmienky

  • Kúpnu cenu Produktu a Poplatok za doručenie uhrádza Zákazník pri doručení Produktu Dopravcovi (dobierka). U Dopravcu je možné platiť hotovosťou aj platobnou kartou. Dopravca následne vyúčtuje platbu s Poskytovateľom; tieto podrobnosti nie sú súčasťou týchto VOP.


8. Právo na odstúpenie od zmluvy

  • Zákazník má právo odstúpiť od zmluvy uzavretej s Poskytovateľom bez uvedenia dôvodu do 14 dní odo dňa prevzatia Produktu. Toto právo možno uplatniť aj v období medzi uzavretím zmluvy a prevzatím Produktu.
  • Ak si Zákazník želá uplatniť právo na odstúpenie, je povinný zaslať vyhlásenie o odstúpení Poskytovateľovi prostredníctvom kontaktov uvedených v kapitole I týchto VOP. Odstúpenie sa považuje za uplatnené v lehote, ak Zákazník odošle svoje vyhlásenie pred uplynutím 14 dní. Poskytovateľ potvrdí prijatie vyhlásenia e-mailom bez zbytočného odkladu. V prípade zaslania poštou sa odstúpenie považuje za včasné, ak je vyhlásenie odoslané do 14 dní. V prípade poštového doručenia sa odporúča zaslať vyhlásenie ako doporučenú zásielku, aby bolo možné preukázať dátum odoslania.
  • V prípade odstúpenia je Zákazník povinný Produkt bezodkladne, najneskôr do 30 dní od oznámenia o odstúpení, vrátiť Poskytovateľovi. Lehota sa považuje za dodržanú, ak je Produkt odoslaný alebo odovzdaný kuriérovi pred uplynutím 30 dní. Poskytovateľ zabezpečí spätné doručenie cez Dopravcu, pričom náklady znáša Zákazník. Zákazník sa môže rozhodnúť zaslať Produkt aj poštou na adresu Poskytovateľa bez využitia Dopravcu.
  • V prípade odstúpenia od zmluvy vráti Poskytovateľ Zákazníkovi všetky zaplatené sumy, vrátane Kúpnej ceny a prípadného Poplatku za doručenie, najneskôr do 14 dní od prijatia vyhlásenia o odstúpení. Poskytovateľ má právo zadržať vrátenie platby až do doručenia Produktu späť. Vrátenie bude uskutočnené rovnakým spôsobom, aký bol použitý pri pôvodnej platbe.




9. Zodpovednosť za vady (záruka na zhody)

  • V prípade vadného plnenia zo strany Poskytovateľa môže Zákazník voči nemu uplatniť právo zo zodpovednosti za vady (ďalej len: „záruka na zhody“). Vzhľadom na to, že podľa týchto VOP (pozri bod I) sa Zákazník považuje za spotrebiteľa, jeho právo zo záruky na zhody zaniká po dvoch rokoch od dátumu plnenia. Do tejto lehoty sa nezapočítava čas opravy, počas ktorej Zákazník nemohol Produkt používať riadne. V prípade výmeny alebo opravy vadnej časti Produktu začína plynúť nová premlčacia lehota. Rovnaké pravidlo platí, ak v dôsledku opravy vznikne nová vada.
  • Na základe záruky na zhody si Zákazník môže podľa svojho výberu uplatniť:
    a) opravu alebo výmenu Produktu, pokiaľ nie je splnenie zvoleného práva nemožné alebo by Poskytovateľovi spôsobilo neprimerané náklady v porovnaní s uplatnením iného zárukového práva, so zohľadnením hodnoty služby bez vád, závažnosti porušenia zmluvy a škody, ktorá by vznikla oprávnenému osobou pri uplatnení iného práva; alebo
    b) môže požadovať primerané zníženie protihodnoty, sám na náklady Poskytovateľa odstrániť vadu alebo dať ju odstrániť treťou osobou, alebo odstúpiť od zmluvy, ak Poskytovateľ neponúkol opravu ani výmenu Produktu, nemôže tejto povinnosti vyhovieť, alebo ak Zákazník už nemá záujem o opravu alebo výmenu Produktu.
  • Oprava alebo výmena musí byť vykonaná v primeranej lehote, zohľadňujúc vlastnosti Produktu a účel, na ktorý ho Zákazník očakáva používať, bez spôsobenia neprimeranej záťaže Zákazníkovi. Odstúpenie od zmluvy nie je možné v prípade nevýznamnej vady.
  • Zákazník môže zmeniť svoje zvolené právo zo záruky na zhody na iné.
  • Zákazník je povinný bez zbytočného odkladu oznámiť vadu Poskytovateľovi po jej zistení. Vady oznámené do dvoch mesiacov od ich objavenia sa považujú za oznámené bezodkladne.


10. Zodpovednosť za výrobok (výrobková záruka)

  • Zákazník – ak je spotrebiteľ (pozri bod I) – môže uplatniť aj práva z výrobkovej záruky. To znamená, že môže požadovať od výrobcu opravu vady Produktu alebo – ak oprava nie je možná v primeranej lehote a bez spôsobenia ujmy – výmenu Produktu. Produkt sa považuje za chybný, ak pri uvedení na trh nespĺňal platné kvalitatívne požiadavky alebo nemal vlastnosti deklarované výrobcom. Výrobcom sa rozumie aj Poskytovateľ, pokiaľ Produkt vyrobil, dovážal alebo uviedol na trh.
  • Zodpovednosť za výrobok zaťažuje Poskytovateľa po dobu dvoch rokov od uvedenia konkrétneho Produktu na trh.
  • Zákazník je povinný oznámiť zistenú vadu bez zbytočného odkladu. Vady oznámené do dvoch mesiacov od ich objavenia sa považujú za oznámené bezodkladne.
  • Poskytovateľ je oslobodený od zodpovednosti za výrobok, ak preukáže, že:
    a) Produkt nevyrobil ani neuvedol na trh v rámci svojej podnikateľskej činnosti;
    b) v čase uvedenia Produktu na trh nebolo možné vadu identifikovať podľa stavu vedy a techniky;
    c) vadu Produktu spôsobila právna úprava alebo záväzný predpis verejného orgánu.
  • V prípade výmeny Produktu sa zodpovednosť za záruku na zhody vzťahuje aj na vymenený Produkt, pri oprave na opravenú časť Produktu.


11. Zodpovednosť za škodu spôsobenú vadným výrobkom (produktová zodpovednosť)

  • Za škodu spôsobenú vadným výrobkom zodpovedá výrobca vadného Produktu. V prípade dovážaného Produktu sa za výrobcu považuje aj osoba, ktorá v rámci hospodárskej činnosti uviedla Produkt na trh v rámci Európskeho hospodárskeho priestoru. Z tohto dôvodu sa za výrobcu považuje aj Poskytovateľ, ktorý je zároveň dovozcom a distribútorom Produktu.
  • Za škodu spôsobenú vadným výrobkom (ďalej len „produktová škoda“) sa považuje:
    a) škoda spôsobená smrťou, telesným zranením alebo poškodením zdravia fyzickej osoby v dôsledku vadného Produktu;
    b) škoda na iných veciach spôsobená vadným Produktom, ak presiahne sumu 500 eur (podľa oficiálneho výmenného kurzu Maďarskej národnej banky v čase vzniku škody), za predpokladu, že poškodená vec bola určená na osobné alebo súkromné použitie a poškodený ju obvykle takto používal.
  • Produkt sa považuje za vadný v rámci týchto pravidiel zodpovednosti, ak neposkytuje takú bezpečnosť, akú možno oprávnene očakávať – najmä vzhľadom na účel Produktu, predvídateľný spôsob použitia, dostupné informácie, čas uvedenia na trh, ako aj stav vedy a techniky. Dôkaz o vade Produktu musí predložiť Zákazník.
  • Zákazník môže uplatniť nárok na náhradu škody spôsobenej vadným Produktom do troch rokov od zistenia škody alebo vady. Lehota začína plynúť, keď sa Zákazník o škode alebo vade dozvedel alebo mohol dozvedieť.
  • Poskytovateľ sa môže zbaviť zodpovednosti za produktovú škodu iba v prípade, ak preukáže, že:
    a) Produkt neuviedol na trh;
    b) Produkt nevyrobil za účelom obchodného predaja alebo neuviedol ho na trh ako súčasť obchodnej činnosti;
    c) Produkt bol pri uvedení na trh bez vady a k vzniku vady došlo neskôr;
    d) vada nebola v čase uvedenia na trh zistiteľná na základe stavu vedy a techniky;
    e) vadu spôsobila právna úprava alebo záväzné rozhodnutie príslušného orgánu.


12. Informácie na webovej stránke a autorské práva

  • Webová stránka môže obsahovať odkazy (linky) na iné stránky tretích strán. Poskytovateľ nenesie zodpovednosť za ich ochranu osobných údajov ani za akékoľvek činnosti (najmä za ich všeobecné obchodné podmienky a konanie v rámci alebo mimo zmluvných vzťahov). Zodpovednosť za takéto stránky je výslovne vylúčená.
  • Vzhľadom na globálny charakter internetu Zákazník berie na vedomie, že pri používaní Webovej stránky a Internetového obchodu je povinný dodržiavať príslušné národné právne predpisy.
  • Webová stránka je chránená autorským právom. Poskytovateľ je držiteľom autorských práv alebo oprávneným používateľom všetkých obsahov zverejnených na Webovej stránke alebo poskytovaných prostredníctvom nej: vrátane autorských diel a iných duševných výtvorov (najmä všetkých grafík, obrazového a textového obsahu, rozloženia rozhrania, štruktúry, softvérových a iných technických riešení, nápadov a implementácií). Autorská ochrana sa vzťahuje aj na reklamné a iné videá zverejnené na Webovej stránke, ako aj na všetky ostatné jej súčasti.
  • Ukladanie alebo tlačenie obsahu Webovej stránky (alebo jej častí) na fyzický alebo iný nosič na súkromné použitie (napr. stiahnutie týchto VOP alebo Oznámenia o ochrane osobných údajov) je povolené. Akékoľvek iné použitie (napr. ukladanie do databáz, šírenie, zverejňovanie alebo komerčné sprístupňovanie) si vyžaduje predchádzajúci písomný súhlas Poskytovateľa.
  • Používanie Webovej stránky a Internetového obchodu, ako aj žiadne ustanovenie týchto VOP nezakladá právo Zákazníka používať akýkoľvek obchodný názov, ochrannú známku, logo, ilustráciu, produktové označenie, obrázok alebo grafický prvok zobrazený na Webovej stránke bez predchádzajúceho písomného súhlasu Poskytovateľa. Okrem zobrazenia v rámci bežného používania Webovej stránky a vytvárania súkromných kópií na tento účel sa tieto duševné výtvory nesmú bez súhlasu Poskytovateľa používať alebo reprodukovať.
  • Webová stránka funguje na informačnom systéme založenom na Linuxe a PHP. Úroveň zabezpečenia a prijaté ochranné opatrenia sú primerané, používanie Webovej stránky nepredstavuje bezpečnostné riziko, avšak Poskytovateľ odporúča, aby Zákazník prijal nasledujúce preventívne opatrenia: používanie antivírusového a antispyware softvéru s aktuálnou databázou, inštalácia bezpečnostných aktualizácií operačného systému.

 


13. Možnosti uplatnenia práv

  • Zákazník môže svoje sťažnosti týkajúce sa Produktu alebo činnosti Poskytovateľa oznámiť Poskytovateľovi prostredníctvom kontaktných údajov uvedených v časti I týchto VOP. Poskytovateľ preskúma podanú sťažnosť bez zbytočného odkladu a v prípade potreby podnikne kroky na jej vyriešenie, ak to povaha sťažnosti umožňuje. Ak Zákazník nesúhlasí so spôsobom vybavenia sťažnosti alebo nie je možné sťažnosť okamžite vyriešiť, Poskytovateľ spíše záznam o sťažnosti a svojom stanovisku k nej, a tento dokument odovzdá Zákazníkovi. V prípade ústnej sťažnosti podanej telefonicky je obsah zaznamenaný a najneskôr spolu s odpoveďou na písomnú sťažnosť odoslaný Zákazníkovi. Telefonické sťažnosti sú evidované pod jedinečným identifikačným číslom, ktoré je Zákazníkovi oznámené a slúži na spätné dohľadanie prípadu. Písomné sťažnosti Poskytovateľ vybaví do 14 dní od ich doručenia a zabezpečí, aby odpoveď bola doručená vhodným spôsobom. V prípade zamietnutia sťažnosti je Poskytovateľ povinný svoje stanovisko riadne odôvodniť.
  • Pokiaľ sa spor medzi Poskytovateľom a Zákazníkom nepodarí vyriešiť prostredníctvom rokovaní, Zákazník má k dispozícii nasledovné možnosti:
  1. Podanie sťažnosti príslušnému orgánu na ochranu spotrebiteľa – Ak Zákazník zistí porušenie svojich spotrebiteľských práv, môže podať sťažnosť príslušnému orgánu ochrany spotrebiteľa podľa svojho bydliska.
  2. Mimosúdne riešenie sporov (zmierovacie konanie) – V prípade sporov týkajúcich sa kvality, bezpečnosti Produktu, uplatnenia záruky a zodpovednosti za výrobok, ako aj sporov týkajúcich sa uzavretia a plnenia zmluvy, môže Zákazník požiadať o mimosúdne riešenie sporu príslušný zmierovací orgán podľa sídla Poskytovateľa:
    Zmierovací orgán pri Obchodnej a priemyselnej komore župy Hajdú-Bihar
    Adresa: 4025 Debrecen, Vörösmarty utca 13–15., Maďarsko.
  3. Súdne konanie – Zákazník je oprávnený uplatniť svoje nároky zo spotrebiteľského sporu na súde podľa občianskeho zákonníka a zákona č. CXXX z roku 2016 o občianskom súdnom poriadku.


14. Zmeny VOP

  • Poskytovateľ je oprávnený jednostranne zmeniť tieto VOP z oprávneného dôvodu.
  • Na objednávky, ktoré boli podané a prijaté pred zmenou VOP, sa aj naďalej vzťahujú pôvodné podmienky, pokiaľ nie sú nové podmienky pre Zákazníka výhodnejšie. V prípade zmeny VOP po odoslaní objednávky je Poskytovateľ povinný o tom Zákazníka bezodkladne informovať. Zákazník môže následne podľa vlastného uváženia odstúpiť od zmluvy, ak nesúhlasí s upravenými podmienkami.


15. Rozhodné právo

  • V otázkach neupravených týmito VOP sa uplatňuje maďarský Občiansky zákonník (Ptk.).
  • Nákup v Internetovom obchode sa riadi zákonom č. CVIII z roku 2001 o elektronických obchodných službách a službách informačnej spoločnosti.
  • Dohoda uzavretá medzi Poskytovateľom a Zákazníkom sa považuje za zmluvu uzavretú elektronickými prostriedkami, na ktorú sa vzťahuje Ptk., vyššie uvedený zákon č. CVIII z roku 2001, ako aj nariadenie vlády č. 45/2014 (II.26.) o podrobných pravidlách zmlúv medzi spotrebiteľmi a podnikateľmi. Dohoda zohľadňuje aj ustanovenia smernice Európskeho parlamentu a Rady 2011/83/EÚ o právach spotrebiteľov.
  • Poskytovateľ nemá zavedený žiadny etický kódex v zmysle zákona o zákaze nekalých obchodných praktík voči spotrebiteľom.